2011. december 10., szombat

Mézeskalács, avagy elérkezett a civilizáció vége (?)


A mézeskaláccsal eddig egyszer volt dolgom, amikor a hugicám még gimis volt és egy nap betoppant hozzám az alapanyagokkal és közölte, hogy mézeskalács díszeket sütünk ajándékba. Kicsit megrémültem,mert az akkori háztartásom nem volt felkészülve ilyen akciókra. Csak arra emlékszem, hogy a partfisnyéllel nyújtottuk ki, és  az egész konyha úszott a lisztben. Mivel a receptlapon mindenki mézeskalács sütési lázban ég, gondolkodtam, hogy sütök egy reform verziót, de a tegnapi sikertelen bonbon után, ma nem akartam egy sikertelen mézeskalács akciót:)  Nem vagyok híve a fehér lisztből és cukorral készült édességeknek, de azt végképp a civilizáció végét jelzi, hogy  antalvali.com-on cukorral készült mézeskalács recept van, igaz barna cukor és nádcukor, de cukor. Így felrúgva az elveket, én is nekiláttam fél adag elkészítésének Timi receptje alapján. (Egyetlen változtatást eszközöltem, tettem bele egy csipetnyi sót, mert Anya szerint mindenbe kell, ja és vajat használtam margarin helyett:))





Itt kiderült, hogy nem megy a matek, ennek következtében a tészta nem volt hajlandó összeállni. Újratervezés:)
Húh! Végre összeállt!:)
 Kinyújtva.



Sütésre várva.
Sütés után:)
Ilyenek lettek:)

Mostanában gyönyörű mindenféléket láttam mézeskalácsból, készítettem egy adventi koszorút is, ez még csak a béta verzió:)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Olyan jól néz ki, hogy kedvet kaptam hozzá én is :-)
    Kellemes Ünnepeket Neked! :-)

    VálaszTörlés
  2. Ha gyönyörű mézeskalács dolgokat akarsz készíteni, nézd meg moha blogját, vagy a receptlapon is vannak fenn klassz dolgok. A kedvencem a fenyőfa, de még nem vágtam bele:)Nagyon klasszak lettek, ma már be is csomagoltam őket. Kellemes Ünnepeket Neked is!

    VálaszTörlés
  3. Tetszik! Gratulálok a bloghoz és a mézeskalácshoz is! Nekem van egy reform mézes receptem is:-). Majd lehet tavasszal elkészítem.

    VálaszTörlés
  4. Köszi:) Szuper, készítsd el, és ismertesd meg minél több emberrel:)

    VálaszTörlés