2011. december 14., szerda

Köles kőrözött



10 dkg köles
2 újhagyma vagy 1 lilahagyma/hagyma
1 tk. őrölt kömény
1 tk. só
1 tk. piros paprika
1 tk. mustár
pici olívaolaj vagy kevés vaj
pár tekerés színes bors
A kölest kb. kétszeres mennyiségű vízben puhára pároljuk. Amikor megpuhult hagyjuk kihűlni.
A hagymát feldaraboljuk,  a kihűlt köleshez adjuk, beletesszük a fűszereket , mustárt, oliva olajat és jól összekeverjük.
Egy kicsit pihentetjük, hogy összeérjenek az ízek.

Szeretem a kölest és régóta dédelgettem, hogy készítek belőle kőrözöttet is, de eddig valahogy kimaradt. Ma egy teszt adagot készítettem. Elég jó lett. Nagyon hasonlít a kőrözöttre:) Lehet kicsit turbózni kevés tejföllel, juhtúróval, túróval, de első menetben arra voltam kíváncsi, hogy milyen önmagában. Jelentem, felkerült az étlapra:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése