2011. december 11., vasárnap

Almás-mazsolás-diós keksz, avagy hány bőrt lehet lenyúzni egy rókáról?

Ez a keksz a csokis keksz almásított változata:)

20 dkg zabpehely
20 dkg fehér tönkölyliszt (elfogyott a teljes kiőrlésű)
4 evőkanál méz
10 dkg vaj/kókuszzsír
1 tojás
1 ek.fahéj
1 tk.szódabikarbóna
kevés só
5 dkg aszalt alma
5 dkg mazsola
10 dkg dió (+ annyi 1/4-ed amennyi kekszet készítünk)

1. a zabpelyhet megdaráljuk, összekeverjük a tönköly liszttel, a szódabikarbónával, sóval.
 2. A diót ledaráljuk. A vajat/kókuszzsír felolvasztjuk. A tojást felverjük.
3. A mézbe belekeverjük a fahéjat, olvasztott vajat és a felvert tojást, diót, mazsolát, az almát és végül a lisztes keverékkel összedolgozzuk. Közepesen kemény tésztát kapunk.
5. a tésztából kb 4 cm átmérőjű rudakat formálunk, alufóliába csavarjuk és 2-3 órát hűtőben pihentetjük. (fontos, hogy jól lehűljön, mert különben nem lehet szeletelni)
6. A rudakból 0,5 cm karikákat vágunk, a tetejére ráhelyezzük a 1/4-ed diót.
7, sütőpapírral kibélelt tepsiben 200 fokon 5-7 perc alatt aranyszínűre sütjük. Rácson kihűtjük.(kb 55-60 db keksz lesz)

No, ez a hivatalos verzióm:), de nem így sütöttem. Nem formáltam belőle rudakat, mert ki akartam nyújtani és nyomóval szúrni, de két sütés közben praktizálnom kellett (fülakupunktúra).Túl hosszú időt töltött hideg helyen így a nyújtás lehetetlenné vált, nagyon megkeményedett, szeletelni nem lehetett, mert nem formáltam belőle rudakat:)
Nagy nehézségek árán egy kisebb darabot kinyújtottam és kiszúrtam. A többiből golyókat formáltam és ellapítottam  és megpróbáltam a közepébe diót nyomni. Ez nem nagyon ment, így az újjammal a tetejét bemélyítettem és egy 1/2 kk. lekvárt tettem bele. Szándékomban állt lekvárosat is sütni, de kukoricalisztből:) Egyébként isteni lett, az almás-diósnak nincs párja:)  

Amikor kitaláltam ezt a kekszet az alábbiak szerint készítettem, finom volt, csak az én ízlésemnek nem volt elég száraz és az alma darabok miatt nehéz volt szeletelni. Továbbgondoltam és a következőt úgy sütöttem, hogy az almákat vastagon meghámoztam, és az almahéját apró darabokra vágtam (így kevesebb nedvességet tartalmazott). Ha ma sütném, nem hűteném le, golyókat formálnék a tésztából és ellapítva sütném meg, úgy inkább süti, mint keksz. Kísérletezzetek bátran, hogy nektek melyik verzió jön be.

Almás-mazsolás-diós keksz
40 dkg zabpehely
20 dkg méz (4 evőkanál)
10 dkg vaj
1 tojás
1 ek.fahéj
1 tk.szódabikarbóna
kevés só
40 dkg alma
10 dkg mazsola
10 dkg dió (+ annyi 1/4-ed amennyi kekszet készítünk)

1. a zabpelyhet megdaráljuk, összekeverjük a szódabikarbónával.
2. A diót ledaráljuk.
3. Az almát lereszeljük, összekeverjük fahéjjal. Állni hagyjuk, és a levét  kinyomkodjuk.
3. A mézet kikeverjük a felolvasztott vajjal és tojássárgájával. Hozzáadjuk a sót és vanília kivonatot és a habbá vert tojásfehérjét.
4. A vajas masszába belekeverjük a diót, mazsolát, az almát és végül a lisztes keverékkel összedolgozzuk. Elég lágy tésztát kapunk.
5. a tésztából kb 4 cm átmérőjű rudakat formálunk, alufóliába csavarjuk és 2-3 órát hűtőben pihentetjük. (fontos, hogy jól lehűljön, mert különben nem lehet szeletelni)
6. A rudakból 0,5 cm karikákat vágunk, a tetejére ráhelyezzük a 1/4-ed diót.
7, sütőpapírral kibélelt tepsiben 200 fokon 5-7 perc alatt aranyszínűre sütjük. Rácson kihűtjük.(kb 55-60 db keksz lesz)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése