2011. december 5., hétfő

Karácsonyi ajándék teák


Már évekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy csak jelképes ajándékokat adunk egymásnak, és ezt a megállapodást tavaly már majdnem mindenkinek sikerült tartani. Az biztos volt, hogy kekszeket fogok sütni a tavalyi nagy sikerre való tekintettel, de valami egyéb kiegészítő ajándékocskán is gondolkodtam. Egyik reggel kávézgatás közben rápillantottam az almás tálra, és kipattant a fejemből a karácsonyi ajándék ötlete.
Alma és gyümölcsteát fogok készíteni. A gyümölcsteát nálunk mindenki szereti, könnyen elkészíthető a   háztartásban fellelhető fűszerekkel (szegfűszeg, gyömbér, fahéj), de kicsit lehet rajta turbózni egy-két kiegészítő vásárlásával mazsola, narancsvirág, hibiszkusz, vanília. Mitől jobb, ha én készítem és nem veszem? A készen vásárolható gyümölcsteák mesterséges aromákat tartalmaznak, aminek nem vagyok híve, mondhatnám ellenzem a fogyasztását.
Nem kell aszalógép, egyszerűen a sütőben meg lehet szárítani. Teljessé akartam tenni a sajátkezűséget, így a neten nézelődtem zacskó és doboz készítés után. Találtam origamit de az nem volt alkalmas a tea csomagolására, a doboz, bár nagyon szép volt, inkább más dolgok csomagolására volt való.
A csomagolását végül egyszerűen megoldottam, hajtogattam zacskókat:), de bárminnyire fájó ragasztanom is kellett, mert bár nagyon jó volt az ötlet:) a súlytól szétnyíltak.

 Így készült:


Nem bonyolult, de voltak képek, így feltettem:)

Almatea
alma
mazsola
fahéj/szegfűszeg/gyömbér


Narancsos almatea
alma
mazsola
narancshéj
szegfűszeg/gyömbér
narancsvirág 


Vegyesgyümölcs
alma
birsalma
szilva
fahéj/szegfűszeg


Erdei gyümölcs               
Csipkebogyó
hibiszkusz
kökény
mazsola
gyömbér/fahéj/szegfűszeg



A technológiát nem írtam le:)
Az almát megmossuk, apró kockákra vágjuk. Beletesszük egy tepsibe. A sütőt legalacsonyabb hőfokra állítjuk, kitámasztjuk az ajtót, hogy a felesleges gőz el tudjon távozni (nekem nincs hőlégkeveréses sütőm, lehet, annál elmegy a pára, nem tudom). 3-4 órát aszaljuk, néha átforgatjuk. Elzárjuk a sütőt és benne hagyjuk. Általában este áltam neki, így éjszaka benne pihent) Másnap megnézzük, ha szükséges még aszaljuk. Amilyen ízesítéssel akarjuk készíteni, azokkal a fűszerekkel összekeverjük. Nem bonyolult:)

4 megjegyzés:

  1. úúúúúúgy szeretnék ilyet inni..:-)

    VálaszTörlés
  2. Én is készítettem már hasonló teákat, csak nem mertem a citrom és narancshéját beletenni. Nem tudtam szerezni kezeletlen citromot és narancsot a leírásokat!
    Nagyon köszönöm a leírásokat, szükségem lesz rájuk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak találod:). Csak biot jó beletenni a citrusokból, de lehet kapni héjat porítva, remélhetőleg az nem vegyszerezett.

      Törlés