2011. december 5., hétfő

Házi ételízesítő készítése, akár télen is


Nem használok ételízesítőt, de vannak olyan ételek, amikhez így előbb egy zöldséglét kell készítenem és a recept leírásoknál  a rengeteg zöldség elrettentő lehet a receptet elkészíteni szándékozók számára és mi tagadás bonyolulttá is teszi pl. egy rizs elkészítését.  Azok az ételízesítők, amik nem tartalmaznak nátrium-glutamátot (ízfokozó) általában csak bio felirattal kaphatók, ami nagyrészt egyenlő az aranyárral. Ennek a problémának az áthidalására néhány karika zellert kb. 10 dkg lereszeltem, egy sárgarépa és fehérrépa társaságában
és sütőben megszárítottam. Legalacsonyabb hőfokon, nyitott sütő ajtónál, hogy a keletkezett pára el tudjon távozni. Amikor megszáradt,  kézzel összemorzsoltam. (konyharuhában vagy zacskóban tegyétek, mert egy-két vágás keletkezett a kezemen)
 Nagyon gyorsan, 1-2 óra alatt megszárad. Tehetünk hozzá hagymát, fokhagymát is, de nekem volt hagyma pelyhem, így abból tettem hozzá 2 tk.-val és 2 tk. szárított lestyánt. Ebből a mennyiségből egy 250 ml. üveg ételízesítőm lett.
A reklám helye: A lestyán és a hagyma pehely a nyereményemből való http://www.toldifuszer.hu/


1 kicsi zeller
1 közepes répa
1 közepes fehérrépa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése