2011. december 14., szerda

Bonbon helyett:)




Engem is elkapott a bonbon készítési láz. Nem volt eszközöm az elkészítéshez, de volt ötletem a helyettesítésére:). De kiderült, hogy a csavarhúzó nem mindig helyettesíthető  késsel:). Forma hiányában jégkockatartóban akartam elkészíteni, ami jó ötletnek tűnt, de hiába kentem ki szépen csokival, készítettem bele tölteléket, zártam le csokival az alját, nem volt hajlandó kijönni a formából.:( Vártam egy újabb ötletre, hogy mihez kezdjek vele:). Ma megérkezett, így készültek belőle golyócskák. Persze ezek a golyók enélkül a kitérő nélkül is elkészíthetők:)

Hozzávalók:
5 dkg étcsokoládé 70 %
5 dkg mandula
5 dkg mogyoró
4 ek. kókusz reszelék
2 ek. búzacsíra
20 dkg meggylekvár
10 db almás-mazsolás-diós keksz
1,5 dl tejszín
1 ek.méz 
18 db golyó lesz a megadott mennyiségből


Elkészítés:

A mogyorót és mandulát külön-külön ledaráljuk. A tejszínt felmelegítjük, beletesszük a csokit és felolvasztjuk. Hozzáadjuk a meggylekvár és az összemorzsolt kekszet. Az elkészült masszát három részre osztjuk. Elég lágy masszát kapunk, ami a csíra/kókusz/mogyoró hozzáadásával éri el a megfelelő állagot. (Megfelelő állag= se nem túl lágy, se nem túl kemény, és jól formázható.)

1.       Búzacsírás csokigolyó
a búzacsírát a masszához keverjük, kis golyókat formálunk belőle és darált mandulába forgatjuk.

2.       Kókuszos csokigolyó
a kókuszt, 1/2 ek. mézet  a masszához keverjük, golyókat formálunk belőle és kókusz reszelékbe forgatjuk.

3.       Mogyorós csokigolyó
a mogyorót, 1/2 ek. mézet a masszához keverjük, folyókat formálunk belőle és darált mandulába forgatjuk.




2 megjegyzés:

  1. A jégkockatartó, ha kemény nem jó a bonbonkészítéshez, mert valóban nem jön ki belőle, főleg, ha esetleg a csiki nincs jól temperálva.
    Ezek a golyók nagyon jók lettek.
    Érdemes venni egy szilikonos bonbonformát, csütörtöktől lesz az aldiban kedvezményesen.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, szerintem veszek egyet, de ahogy olvastam a blogodat, ahhoz hogy tökéletes legyen szükség van egy gépre is.

    VálaszTörlés