2012. július 15., vasárnap

Kosárfonás – Az álmok előbb-utóbb megvalósulnak


Mindig szerettem babrálni dolgokkal. Volt amikor szerelmes voltam a kötésbe és ontottam a pulóvereket. Tizen x éve betévedtem egy kreatív boltba és  kitört rajtam az üvegfestési láz. Imádtam a gyönyörű színeket és minden létező a lakásban fellehető üveget befestettem. Születtek kis mécsesek, vázák, mandalák, radix horoszkóp ,fűszeres-, gyógyfüves üvegek, festett ajtó- és ablaküvegek, lámpabúrák. Minden ismerősöm különleges formájú üvegeket gyűjtött nekem, amiket töretlen lelkesedéssel festettem majd elajándékoztam. Még menrendelésem is volt. Egy lánynak a bejárati ajtajának az üvegét festettük meg.:) Életem egyik legnagyobb lelkiélményeként tartom számon azt a szombati közös munkát.
Próbálkoztam a kerámia festéssel és a ráégetéssel, de azzal nem tudtam olyan gyönyörű színeket létrehozni.  Valahogy ezzel egyidőben támadt fel a  kosárfonás iránti érdeklődésem is, ami a könyvvásárlásnál megállt.  Az valahogy világos volt, hogy mestert kell keresni, akitől el lehet lesni a fortélyokat. Nézegettem táborokat, de általában nem passzoltak a szabimhoz és a világ végén voltak. Egy-két éves tanfolyamot elvégzése nem fért be az életembe.  Pihentettem a témát, de felírtam a bakancslistámra:) Aztán vasárnap szembejött A tanfolyam és függetlenül attól, hogy a világ végén volt, tudtam, hogy  megyek, bár azt is kapisgáltam, hogy egy kosárfonó nap után nem leszek kosárfonó, de szorgalommal még sokra vihetem:).

A legfontosabb kellékek:
áztatókád
metszőolló
ár
spriccelő
és az alapanyag
amerikaifűz
pedding nád
Nagy-nagy köszönet Vinczeffy Ildikónak http://salixdream.blogspot.hu/ , aki bevezetett a kosárfonás alapjaiba és Haninak, aki megosztotta az FB-n a tanfolyamot, és Kállay Ildikónak, aki szervezte.


Képek itt
Kosárfonás történetéről itt

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper dolgokat készítettél, örülök, hogy egy álmod megvalósult:)Kislánykoromban a nagmamám szomszédjaban volt egy kosárfonó néni, nagyon szerettem nézni. Sok sikert a további kosárfonáshoz:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi. Én is örülök,mert régóta dédelgetem és még úgy valósult meg, hogy örömet is adott:)Remélem, lesz folytatás:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon sok, és csodálatos dolgot kipróbáltál, nagyon ügyes kezed lehet. Én olyan ügyetlen vagyok, ezért minden elismerésem a tiéd. A képekből ítélve, csodás, és remek napod lehetett. További sok sikert, és szebbnél szebb kosarakat kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyok különösebben ügyes, inkább ezek a dolgok nem igényelnek rendkívüli képességeket:) Nagyon jó nap volt, mindenki nagyon élvezte. Remélem, egyszer külön blogot kell nyitnom a kosaras dolgaimnak:)

      Törlés
  4. De szép dolgokat készítettél! Alkoss továbbra is ilyen lelkesedéssel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:) Alig várom, hogy legyen alapanyagom.

      Törlés
  5. Szuper dolgokat készitettél nagyon! Sok sikert a további alkotásokhoz!

    VálaszTörlés
  6. Csudajó nap volt :-) Már sasolom a barkafüzemet, ősszel aratok!

    VálaszTörlés
  7. Imádtam:) Nekem sajna nincs, de a réten annál több van:)

    VálaszTörlés