2012. július 20., péntek

Porcsin újra:)


Tegnap este óta el voltunk zárva a külvilágtól, egészen 15 h-ig nem volt internet a vihar miatt::( Rengeten mindent akartam posztolni, hogy mégis porcsin, ennek két oka is van. Egyrész úgy alakult, hogy búcsút kellett mondanom egy időre a szilárd tápláléknak,  másrészt nagyon sok alma van még a picében megkopott fénnyel:) Így aztán bármennyire nem szeretek gyümölcscentrifugát mosogatni,  almalé készült. És ha már almalé van, akkor itt az idő a porcsin, mint zöld turmix tesztelésére. 

8 db alma
1 sárgarépa
2 db kb 20 cm hosszúságú 5 oldalágas porcsin

A porcsint megmostam, a gyökér részét levágtam,  kisebb darabokra aprítottam, hogy könnyebb legyen turmixolni.
  1.  Kb. 1,5 dl almalével leturmixoltam az egyik porcsint. Megkóstóltam. Nem volt rossz, de a jótól is messze volt (nagyon fűízű):), így kicsit kellett még finomhangolni.
  2. 1-1 citromfű és menta szárnyi levelet hozzáturmixoltam, pohárba töltöttem kb. 3 dl-re felöntöttem a poharat almalével, adtam hozzá 2 dl vizet és megittam. Finom:)
  3. 1 közepes répát hozzácentrifugáltam a megmaradt almaléhez és egy újabb felaprított pocsinnal, menta, citrumfű társaságában leturmixoltam. Ez szintén kb. 3 dl alma-répalé, amit felöntöttem vízzel kb. 5 dl és megittam. Így túl édes volt az én ízlésemnek, kicsi citromlé  még jöhetett volna bele.

Elvben a porcsinnak nagyon magas a C-vitamin és egyéb vitamin tartalma, így kicsit segítettem, az almának, ami júliusra már elég sokat vesztített a vitamintartalmából.
Holnap készítem a következő adagot grapefruittal és/vagy dinnyével, és képet is töltök fel:)

És amiben már tesztelt:)

Burgonya krémleves porcsinnal

Kovászos káposztalével savanyított porcsin (a fotó no komment, de ilyen van, elrettentésnek ez is jó:) majd a következő készítésnél kicserélem:)

Elszínezi a porcsin a kovászoslét, pár óra múlva kicsit hasonlított a színe a székhez:), de nagyon finom, fogok még ilyet gyártani.

Porcsinos saláta
Porcsin
Zöld turmix 

2 megjegyzés:

  1. A savanyított porcsin milyen jó ötlet! Ki kell próbálnom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodt szívvel tudom ajánlani, mert finomabb, mint alapban, bár úgy is nagyon jó:)

      Törlés