2013. szeptember 9., hétfő

Most jöjjenek a befőttek! - Vegyes befőtt 2.

Ehhez hasonlót tavaly is készítettem, bár fogalmam sincs, hogy hogyan, de az idei így készült:) Egy kicsit hosszadalmas, de cserébe szépek, bár jobban mutatna, ha a körtéket is elnegyedelem:)

Érett, de kemény gyümölcsöket választottam majd megmostam,
a barackok héját lehúztam, elnegyedeltem,
a körtét meghámoztam, a magházat eltávolítottam, feldaraboltam (jövőre ezeket is elnegyedelem)
a szőlőt leszemeztem
a szilvát kimagoztam és félbevágtam (jövőre egészben hagyom)
az esetlegesen nagyon érett részeket megettem:) (az nem jó a befőttbe és nem akartam külön tenni, hogy plussz feladatot generáljak vele)

Rétegezni akartam a különböző gyümölcsöket ezért:
1,5 liter vizet feltettem forrni, közben egy fazekat (ebben szoktam gőzölni) előkészítettem, vizet öntöttem bele úgy, hogy az üvegek  kb 1/3 részéig merüljenek majd el benne első menetben, fel tettem lassú tűzön melegedi.(Ha túl sok a víz, ahogy telnek az üvegek egyre többet fognak kiszorítani és a ) Előkészítetettem az üvegeket és a tetőket is.
A "szirup" víz felforrt, belefacsartam egy citrom levét, hogy ne barnuljanak meg, (jó pici citromsav is) beletettem a barackokat és kb.10 percig hőkezeltem. Egy villával beleügyeskedtem az üvegekbe (tényleg ügyeskednem kellett, mert hosszú, keskeny üvegekbe tettem), egyenletesen elosztva a gyümölcs mennyiségét az üvegek között. Az üvegeket beletettem a gőzölőfazékba, rátettem a tetejét, nem csavartam rá csak annyira, hogy a következő réteg gyümölcsnél meg tudjam fogni és kiemelni. Ennek a gőzölőfazekasdinak az volt a célja, hogy melegen tartsam a már elkészült gyümölcsöket. Jött a következő gyümölcs, "szirupba", hőkezelés, az aktuálisan megtöltendő üveget kiemeltem a gözőlőfazékból (szigorúan kesztyűvel), tető le, gyümölcs bele, tető vissza, vissza a fazékba, következő üveg. Ezt addig folytattam amíg a gyümölcsökből tartott.(sárga húsú őszibarack, Champion, körte, szőlő, szilva) A végén feltöltöttem lével, kicsit vártam, hogy leszivárogjon, lezártam, fejtetőre fordítottam, száraz dunsztba tettem és ott hagytam kihűlni.

Kb. 2 kg gyümölcsöt dolgoztam fel, amiből átlag  3 db 720 ml-es üveg lett.
Szerintem tavaly kevésbé bonyolultan csináltam:)
Tavaly tettem bele rózsaszirmokat is, hogy amikor felbontom több legyen benne a nyárból:)
További befőttek:
Alma befőtt
Nektarin befőtt
Levendulás körte és őszibarack befőtt
Az üvegek előkészítéséről itt




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése