2012. április 23., hétfő

Mai zöld menü




Szinte az egész hónap a zöld ételek jegyében telt, medvehagyma, spenót mindenféle változatban. Erre a pár napra már nem nem érdemes változtatni:)

 Akkor a mai zöld menü:
Csalános útifüves spagetti
Zöld leves (Csalános-útifüves cukkinikrémleves)

A napokban kezdtem el kipróbálni az útifüvet, mert véletlenül belebotlottam egy receptbe, de erről már korábban írtam. Nem tudom, hogy a hagyma szártól vagy az útifűtől de igen finom lett a rántotta és ez a mai "szósz" is.:)

Csalános-útifüves spagetti

1 marék útifű
1 marék csalán hajtás
2 újhagyma szár
kb. 5 dkg vaj
1 tk. fehér tönkölyliszt
kb. 1-1,5 dl tejszín
pici parmezán sajt
1/2 csomag spagetti

A hagyma szárat megmossuk és felaprítjuk. Az útifű és csalán leveleket alaposan megmossuk, lecsepegtetjük, majd lecsípjük a szárról. Vékony csíkokra vágjuk, vajban és kevés vízben puhára pároljuk a hagymával együtt.  Meghintjük  liszttel, összekeverjük, vigyázunk, hogy ne legyen csomós, pici parmezánt reszelünk bele és felöntjük  tejszínnel és besűrítjük. Sózzuk. 

 
Zöld leves

Nem akartam bonyolult névvel illetni, mert lehetett volna csalános-utifüves cukkinikrémleves is:)
Folytatódik a csalán és útifű kipróbálása. A cukkini éppen nem illik bele a táplálkozási vonalamba, de tele van vele a fagyasztó, így ez szolgáltatta a mai levesnek az alapot.  Nem akartam hagyományos cukkinilevesesre főzni, így nem burgonya, hanem főtt tojás adta a sűrítést.  Az ebéd ízvilágát a parmezán határozta meg, emiatt a vacsoránál valami mást szerettem volna.  A fűszerezésnél nem  a fokhagymás/medvehagymás vonalat folytattam, nehogy ráunjunkJ, így borsikafű-kakukkfű páros adta a leves ízesítését. Jó döntés volt.

4 újhagyma szár
1 nagy marék csalán
1 nagy marék útifű
3 kicsi cukkini
2 főtt tojás
vaj
kakukkfű
borsikafű
kevés pirított napraforgómag

A hagyma szárat megmossuk és felaprítjuk. Az útifű és csalán leveleket alaposan megmossuk, lecsepegtetjük, majd lecsípjük a szárról. Vékony csíkokra vágjuk és vajban  kicsit megpároljuk a hagymával együtt. Felöntjük kicsit több vízzel, mint, ami ellepi. Hozzáadjuk a fűszereket és készre főzzük.  Amikor elkészült a tojásokkal leturmixoljuk. Tálalásnál pirított napraforgómaggal megszórhatjuk.

Közben találtam még itt is receptet az útifűre, hátha valaki kedvet kapott az elkészítéshez:)


És ha valaki éppen leszokna:)




 Innen származnak az alapanyagok:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése