2012. április 17., kedd

Mai zöld: Medvehagymás spenótfasírt (?)

Vegán koromban a zöldségekből készült fasírtok alapételnek számítottak. Készítettem brokkoli, cukkini, gomba, karfiol, kukorica, szója,zöldbab, zöldborsó vagy ezek valamelyikének kombinációjával. Az idők folyamán ezek teljesen kikoptak az étkezési palettámról. Az oka, hogy nem készítek olajban sült ételeket. Most a köleslepény mintájára készítettem, de más alapanyagból, így fogalmam sem volt, hogy mi lesz a végkifejlet. Az íze és az állaga is teljesen rendben volt.  Apró hibája, hogy frissen picit roppanós volt a zabpehely bunda, de ezen könnyű segíteni, ha kicsit állni hagyjuk sütés előtt és magába szív némi nedvességet.

Hozzávalók:
1 bögre apró szemű zabpehely (2 dl)
15 spenót levél
8 medvehagyma levél
1 újhagyma
1,5 dl forró víz
1 ek. olívaolaj
2-3 ek. reszelt parmezán
3 ek. napraforgómag
1 főtt tojás (ez opcionális)
bors

Elkészítés:
A zabpelyhet a kezünkkel kicsit összetörjük és ráöntjük a forró vizet,  összekeverjük, hogy magába szívja a nedvességet.
A leveleket alaposan megmossuk, a nedvességet felitatjuk és apró darabokra vágjuk, majd a zabpehelyhez adjuk.
 Beletesszük a sajtot, olajat és a napraforgó magot. Sózzuk, borsozzuk, és jó alaposan összedolgozzuk
A masszát elfelezzük. A főtt tojást  apró darabokra vágjuk és az egyik masszába beledolgozzuk. ( Nem kell cifrázni lehet csak tojásossal vagy anélküli, de én most tesztverziót készítettem és érdekelt, melyiket fogjuk jobban szeretni)
Villányi mennyiségből korongokat formálunk és zabpehelybe forgatjuk.
A tepsit kibéleljük sütőpapírral, a sütőt előmelegítjük 180 C-ra és  kb.10 perc alatt megsütjük.
A megadott mennyiségből 14 korong lesz.

A tárkonyos burgonyafőzelékkel nagyon finom volt:)

6 megjegyzés:

  1. Én nem vegánként is nagyon sokféle zöldségfasírtot szoktam készíteni. Mikor olajban, mikor sütőben sütöm. Ez nagyon izgalmasan hangzik.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már én sem vagyok vegán, csak nagyon kevés húst eszem, mert az otthoni csirke és a vásárolt között ordító a különbség. Bekukkantok hozzád, milyenek

      Törlés
  2. Én is:) sokféle zöldséggel, zabpehellyel isteni finom:) Ez a spenótos is nagyon jó lehet. Végül melyiket szerettétek jobban? Nélunk a tojásosat akarná mindenki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindkettőt:) A tojást amiatt tettem bele,hogy fogyjon a főtt tojás, de jó döntés volt:)

      Törlés
  3. Nagyon szeretem zabpelyhet és zöldségfasirtot is, de a kettőt ilyen fomában még nem hoztam össze, nagyon érdekes, és csak finom lehet, kipróbálom!

    VálaszTörlés
  4. Érdemes, nagyon finom a medvehagymától:)

    VálaszTörlés