2011. augusztus 20., szombat

Csicseriborsókrém vagy humusz




25 dkg csicseriborsó
3 ek. tahini (szezámkrém)
3 gerezd fokhagyma
só (ízlés szerint)
2 ek. oliva olaj
2 ek. citromlé
frissen őrölt bors (ízlés szerint)

A csicseriborsót egy éjszakára hideg vízbe áztatjuk, majd 1,5-2 óra alatt megfőzzük. (Tettem egy késhegynyi szódabikarbónát a főző vízhez, így hamarabb megpuhult).
A fokhagymát megtisztítjuk és nyomón áttörjük.
Ha elkészült leszűrjük, és  a tahinivel, a zúzott fokhagymával, citromlével , borssal megturmixoljuk. Ha túl sűrű a levéből öntünk hozzá.
Tálalásnál jól meglocsoljuk oliva olajjal.
Mártogathatjuk pitával vagy kenhetjük kenyérre is. Én zöldségekkel szoktam tunkolni.

Tahini készítés:
A szezámmagot ledarájuk (én kavédarálón szoktam) és amennyi szezámmag, ugyanannyi szezámmagolajat öntünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése