2012. május 29., kedd

Kapros finomságok, kaporméz, kaporolaj

Anya „kigyomlálta” a kaprokat és nagyjából ipari mennyiségű kaprot találtam  minap  a konyhámban.  Így most nem medvehagyma vagy spenót van éjjel-nappal, hanem kapor. Kaporszószos palacsinta, kaporszósz tükörtojással, kapros túrókrém, kapros vaj, kaporméz, kapor pesto/olaj, fagyasztott kapor. (Én nem szeretem a sóban eltett zöldségeket, inkább lefagyasztok mindent, amit lehet.)

Az elmúlt napok kapros ételei:
Kaporszószos palacsinta - kispóroltam két palacsintára való tésztát az akácvirágosból, mert másnap medvehagymás-spenótos palacsintát akartam ebédelni, de a kapor termés felülírta a terveimet.


Kaporszósz tükörtojással 


Kapros vajas pirítós, jó sok salátával, persze én egy kis fokhagymát is kentem rá:)

Kapros vaj, kapros tejfölös túró
 
Itt nem igazán látszik, de 1,5 kg volt:)
 És még mindig van:)
 Kaporméz
Még nem szűrtem le.

A terebess-en (V. tartósítás) találtam különböző kapor eltevési /elkészítési módokat. Egyik ilyen a kaporméz, amit egyébként is szándékomban volt készíteni. Ilyon módon történő elkésztésnek csak abban az estben látom értelmét, ha az elkészült mézzel sütni szándékozunk, mert ott nagyon magas hőfokot alkalmazunk, ergo  az enzimeknek esélyük sincs a túlélésre. Ha enni szeretnénk semmi estre sem tartom jó dolognak a méz hevítését, mert megöljük az enzimtartalmát. Én a pitypang szörp 3.verzió mintájára készítettem. Szerintem semmi baja nem lesz, mert elvben a méz antiszeptikus hatású. Gondolkodtam, hogy teszek bele leheletnyi fahéjat, ami erjedésgátló hatással bír, de bízom a módszeremben:) A pitypang méznek és szörpnek sincs semmi baja, az is igaz, hogy hűtőben tartom, de ennyi idő alatt, már jelentkezni kellett volna a "bajnak".  De szerintem egy pár üveg különlegesség megérdemli, hogy helyet szorítsunk neki a hűtőben.

Kaporolaj
Érdekes, hogy kapor olajban tartósítása nem szerepel a terebess-en. A medvehagyma pesto mintájára készítettem. Saláták ízesítésére fogom felhasználni az olajat, a kaprot beleteszem, amibe kapor kell.


6 megjegyzés:

  1. Ezeket is ki kellene próbálnom! De jók!

    VálaszTörlés
  2. Hát én is hasonlóképpen imádom a kaprot is, a spenót után:) Nagyon jókat készítettél. Nem szeretem én sem a sózott eltevést, nekem a fagyasztás nagyon bejött, minden ilyesmit le szoktam fagyasztani. Ma tettem fel egy kenyeret a játékodra:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam a spenót és a paradicsom megosztva első helyezett:)Köszi:)

      Törlés
  3. Ennyi sok kapros finomságot, nagyon guszták. Én is kaporimádó (is) vagyok. Vasárnap éppen kaporszószt volt az ebédhez. A kaporszószos palacsinta ötletét kölcsönvettem, finom lehetett.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kaporszószos tésztában gondolkodtam, de pont volt palacsintatészta, így nem volt kérdés:) Örülök, vidd csak, remélem ízlik majd:)

      Törlés