2012. május 9., szerda

Zöld turmix



Itt az ideje az emlékek átírásának. Pár éve kb fél évig minden reggel  az egészségesség jegyében egy uborka-répa-saláta turmixot ittam, majd egy narancs-graprfruit lét. Aztán valami könnyű zöld ebéd. Egy idő múlva egyre nehezebben tudtam leküzdeni , bár mindegyik alapanyagot szeretem. Végül arra jutottam, ha valami ellen tiltakozik, vagy  tiltakozni kezd a szervezet kizárt, hogy arra szüksége legyen. Azóta nem ismételtem meg a kúrát, mert, ha rágondolok a turmixra, érzem a zsigeri ellenállást.
Egészséghónap, akkor legyen zöld turmix is. Még mindig rengeteg spenót és alma van, így ezekből az alapanyagokból készítettem. Aki szokott gyümölcscentrifugálni, gondolom, hozzám hasonlóan pár almáért meggondolja (költség-haszonelv:)), hogy használja-e. De úgy döntöttem, hogy akkor ma egy kicsit nagyobb adagot készítek és ez lesz a vacsorám.

kb.8 közepes alma
8 db spenót levél
Az almát centrifugáztam, a keletkezett lé 1/3 részében leturmixoltam a spenótot.
Hogy teljes legyen az egészségnap 2 nagy répát és 2 közepes céklát is lecentrifugáltam és a maradék almalével higítottam külön-külön és megittam.
céklás

Az alma-spenót verzió egyik adagját kevés vízzel higítottam, de nekem töményen jobban ízlik. Nem fogyasztok alkoholt, nekem inkább buli ital, mint reggeli.
répás

Holnap még kipróbálom turmixolt verziót, de biztos vagyok benne, hogy ez a macerás, bizonyos értelemben környezetterhelő, legalább 13 darab mosatlant generáló verzió ízlik majd jobban:)
Nagyon finom:)

Kipróbáltam, sajna sokkal finomabb az almalében turmixolt spenót:)

A spenót és sóska váltogatását nem javaslom, se a egyik vagy másik hasszútávú fogyasztását, mert mindkettőnek magas az oxálsav tartalma

itt még receptek:

2 megjegyzés:

  1. Nemrég hagytam abba a zöld turmix ivást, kb. 2 hónapig minden nap ittam, ízlik is nagyon, de a végén már folyamatos hasmenésem volt. Gondoltam jobb egy kis szünetet beiktatni. Nagyon szeretem a színét is, mi csak zöld trutyinak hívjuk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A túlzott rost fogyasztásnak ez az egyik mellékhatása, általában ez nálam is probléma szokott lenni. Emiatt jó, ha alma az alapja, mert normalizálja a bélműködést. Nekem a gyümölcscentrifugált verzó nagyon ízlik, de az iszonyatos mennyiségű mosatlan miatt nem fogom naponta készíteni:)De hétvégén tanfolyamon leszek és oda viszek magammal egy üveggel:)

      Törlés