2013. április 4., csütörtök

Kenyérhelyettesítő próbálkozások_1_tortilla - gluténmentes világ



Már régóta akartam tortillát sütni, most itt volt a ragyogó alkalom. Ez megoldaná a kenyérkérdést. Több receptet megnéztem” 50 dkg liszt/kukoricalisz, 0,5 dl olaj, 1 tk só, 1 tk.sütőpor 3 dl langyos víz”. Gondoltam megfelezem a mennyiséget és ha ez elfogy frisset készítek.Pontosan a recept szerint jártam el, de rugalmas tésztáról szó sem volt, mert egyszerűen nem állt össze. Kinyújtani meg végképp nem lehetett. Egy gombócot kivettem belőle kevés vízzel és olajjal  sűrű palacsinta tészta állagúra hígítottam és egy serpenyőben megpróbáltam megsütni. Leragadt, és széttört, megfordításról szó sem lehetett. Ellenben nagyon jól össze lehetett törni apró darabokra, így már a kukorica müzli alap megvan:) ez persze még a kenyerem kérdését nem oldatta meg:)



Végül palacsintát sütöttem belőle, gondoltam, majd abba csavarom a salátámat. Íme az eredmény (mivel a receptekben szerepelt, hogy a megsült tortillákat fedjük le, így én is lefedtem a palacsintáimat:)). A palacsinta kísértetiesen hasonlított a fűrészporra, így emberbaráti szeretetből senkinek nem adtam belőle. Amikor rákérdeztek, mi van a palacsintával,akkor is erre hivatkoztam:). Sőt az is egyértelmű volt, hogy ilyet én soha nem fogok sütni magamnak se.  Korábban ettem már kukoricalisztből készült tésztát, nagyjából azzal is az volt a bajom, hogy eléggé fűrészporos:).
Kicsit jobban utánanéztem ennek a kukorica tortillának és kiderült, hogy csak speciális kukoricalisztből  Masa Harina lehet megsütni!          Köszi Attila, kár, hogy későn találtam rád:)





Jobban szeretem a natúr salátákat, de hogy a „tortillám” kicsit csúszósabb legyen kapott egy medvehagymás joghurt-tejföl öntetet. Sajna a csomagolóanyag elrontotta a salátát, végül a palacsintát nem ettem meg. Ja, és megtölteni sajna nem lehetett, mert kirepedt:).






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése