2012. augusztus 21., kedd

Cukkini turmix, cukkinileves másképp

Cukkini turmix
Bocs, hogy unalmas vagyok, de megint cukkini:) Ahhoz képest, hogy a fotótár szerint 07.04-óta - én legalábbis-, folyamatosan cukkinit eszem valamilyen formában, csak keveset tettem fel a blogra. Újabb fajta cukkinilekvárt készítettem, recept hamarosan:), és megkóstoltam, hogy milyen is lesz a lekvár. Annyira beleszerettem, hogy egy adagot rögtön megittam. Az volt benne a legcsodálatosabb, hogy sem a cukkinira, sem a barackra nem emlékeztetett, de egyszerűen isteni volt. 
A recept nagyon egyszerű: Én 1:1 arányban használtam cukkinit és barackot a turmixba, de az arányok szabadon változtathatók. A cukkinit megmossuk, beledaraboljuk a turmixba. A barackot szintén megmossuk a bőrét lehúzzuk, belefacsarunk 1/2 citrom levét (ízlés szerint) reszelünk bele ízlés szerint bio citromhéjat, és az egészet leturmixoljuk. Poharakba töltjük és meghintjük bazsalikomvirággal és ha szeretjük ilyen töményen elkortyolgatjuk, ha nem, akkor kevés folyadékkal hígítjuk és elfogyasztjuk:) Mentával is finom, de nem akartam ennyire unalmas lenni:). Korábban soha nem elmélkedtem azon, hogy milyen ízű a bazsalikomvirág, de bazsalikom ízű:)

Cukkinileves- citromos-őszibarackos,bazsalikomvirággal
Ez a turmix komoly karriert futott be, bővítve a leves kínálatomat. Ilyen meleg napon, mint ez a mai is, pont jól esik. Elkészítés lásd fenn. A változatosság kedvéért levendulával meghintve:) Ez abszolút egészséges, nem főztük, sütöttük, ásványi anyag és vitamintartalma megőrizve. Azt nem tudom, hogy energetikailag mennyire van rendben a turmixolás (szerintem nincs, de ezzel most nem foglalkozom), de aki tudja, és erre téved, lehet megválaszolja. Mindenesetre a látványa pozitív érzelmeket kelt, legalábbis bennem, ami nem hátrány:) Esetleg lehet még tejszínnel kicsit selymesíteni, de így is finom.




Beleszerettem Máginál a bazsalikomvirágba és nem volt semmi apró virágocska, amit tehettem volna a turmixra.


2 megjegyzés:

  1. Izgalmas leves! Nagyon üdítő lehet ebben a hőségben. Nem is láttam még bazsalikom virágot...Guszta!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom ajánlani:) A bazsalikomvirágtól egészen különleges aromája lesz.

      Törlés