2012. augusztus 15., szerda

'Mediterrán" sült zöldség


Én: Mit főzöl ma?
Tesóm: Mediterrán sült zöldséget.
Én: Az milyen?
Tesóm: Olyan, amit valamelyik nap nálad ettem .
Én: Az mitől mediterrán?
Tesóm: Az olívaolajtól.
Én:Ja!:)

No, így kapta az általam készített sült zöldség a kicsit flancosabb mediterrán sült zöldségek nevet:). Görögországban nagyrészt sült zöldségeket ettem, mert éppen fehérjementes diátát kellett tartanom,  de nem tudom felidézni, hogy mi volt benne, csak azt, az érzetet, hogy nem igazán ízlett:)
Imádom a paradicsomot, de a sült paradicsommal soha nem tudtam megbarátkozni, ugyanúgy, mint a grillezett zöldségekkel Az egyiknek az állagával volt problémám, a másiknak a kicsit füstös ízével.. Valamit készítenem kellett vacsorára és a cukkini dömping miatt, gondoltam legyen  cukkini:) , de  a változatosság kedvéért sütve. Már korábban is írtam, hogy elég impulzíván főzök és egy hirtelen ötlettől vezérelve kivettem pár répát, hogy azokat is megsütöm a cukkinihez, de amikor ránéztem a paradicsomra,  lesz ami lesz alapon, abból is előkészítettem párat. Kavarogtag a fejemben lehetőségek a fűszerezést illetően, fokhagyma, bazsalikom, kakukkfű, balzsamecet,de az ételek béta verzióját általában minimalizáltan fűszerezem só, esetleg színesbors ( bár most korianderes borsot használok, mert még nem töltöttem fel a másik borsszórót, így minden kicsit karakteresebb ízű.)
Az alapanyagok mennyiség az étvágytól függ:) Több nagyétkűnél célszerű bevetni a tepsiben történő sütést, de én ezt csak végszükségben alkalmazom, mert ott tárolom a tepsiket, muffinformákat, ami a rejtekhelyükről előkerülve felborítják a rendet:)

Béta verzió hozzávalók két fő részére:
olívaolaj
2 bébi vagy annak megfelelő zsenge cukkini
2 sárgarépa
2 fehér paprika
4 paradicsom
bors

A zöldségeket megmostam, a répát hosszában vékony szeletekre vágtam. A cukkinit vékony karikákra vágram, majd elfeleztem.  A paradicsomot kb. 1 cm vastagságúra felszeleteltem. A zöldségeket, hogy haladósabb legyen, három serpenyőben kevés forró olajon, kicsit roppanósra,  megsütöttem. A paradicsom bőrét lehúztam kevés forró olívára tettem, sóztam, borsoztam és kicsit összenyomkodtam egy fakanállal, szószosítottam, majd az elkészült zöldségekre öntöttem.
Annyira finom lett, hogy, másnap újra készült, amiből a testvérem is evett, hamarosan a recept:)





2 megjegyzés: