2012. január 19., csütörtök

Diós-aszalt sárgabarackos csokigolyó



Peti szülinapjára akartam ezzel, vagy valami hasonlóval előrukkolni, de akkor mákos lett. Gondoltam, a saját szülinapomra megalkotom őket.  Nagy sikert aratott:). Állitólag a mákosnál is finomabb, de szerintem, inkább más.

5 dkg+ 4 dkg dió
5 dkg keksz (ez mézeskalácsból készült)
5 dkg aszalt sárgabarck
4 evőkanál sárgabarack lekvár
2 dkg vaj
4 ek. tejszín
3 dkg + 2 dkg+3 dkg csokoládé
5 dkg diót ledarálunk, a többit durvára vágjuk.
A sárgabarackot apró daraboljuk.
A kekszet lereszeljük (én lemorzsoltam, mert a mézeskalács elég pohanyós)
A sárgabaracklekvárt felmelegítjük és beletesszük az apróra vágott sárgabarackot.
A  tejszínt felmelegítjük beletesszük a vajat és felolvasztunk benne 3 dkg csokit.   2 dkg csokit durvára váguk.
A hozzávalókat összedolgozzuk,hagyjuk kihűlni, majd diónyi golyókat formázunk. (Elég lágy a massza, emiatt nedves kézzel dolgozzunk)
A 2 ek. tejszínben felolvasztjuk a maradék 3 dkg csokit és beleforgatjuk a golyókat, majd alufólia matt felére tesszük, amíg a csoki megdermed.

A végén kicsit cifrázhatjuk:
A golyókat csokiforgácsba forgatjuk.
A golyókat darált dióba forgatjuk, majd azt követően a csokiba.
A  csokiba forgatott golyókat megszórjuk fehércsokival vagy fehércsoki forgácsba forgatjuk.
Nem tettem bele édesítést pont jó volt így.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése