2012. január 5., csütörtök

Akkor legyen a neve - Csokis mákgolyó:)



Hát ez meg hogy lett? Döbbentem láttam, hogy a kutyának nincs egy csöpp vize sem. Kikaptam a szekrényből egy bögrét, vizet engedtem bele, és akkor láttam, hogy ebbe a bögrébe tettem a kimaradt darált mákot:) Reggel még valami diósat akartam az unokaöcsémnek készíteni, mivel ma van a 17. születésnapja, Isten éltesse! A mák vizezés okán, tehát  nem diós, hanem mákos lesz! A sikertelen bonbon készítésemnél már teszteltem a hozzávalók mennyiségét így se perc alatt összedobtam,  a mákos golyókat, esetleg nevezzük így.(?) Lehetne vörösáfonyás-mákos, vagy meggyes-mákos vagy tejszínes-csokis-mákos kekszgolyó, bár lehet, inkább így nevezem, mert sokkal flancosabb:)

Hozzávalók  12 db golyóhoz

2 ek. darált mák
4 ek. meggylekvár (ez házival készült )
2 ek. tejszín
1 tk. méz
2 dkg vaj
2 dkg csokoládé
8 dkg keksz (itt a mákos kekszemet/ből:) morzsoltam bele)
1 ek. aszalt vörösáfonya
½ citrom héja (ha nem bio, sikáljuk meg alaposan a héját)

bevonóhoz:
4 dkg magas kakaótartalmú csoki ( ez 74%-os volt)
2 ek. tejszín
1 dkg fehér csoki vagy forgács

A lekvárt, mákot tejszínt, mézet vajat, vörösáfonyát és a csokit, citrom héjat összemelegítjük, majd  visszahűtjük.
A kekszet lemorzsoljuk és a masszához adjuk. kb.10—15 percig hidegre tesszük, addigra jól fozmázható lesz a massza. (Nem hűtőbe)
Kb. diónyi golyókat formázunk belőle.
A bevonathoz a csokit és tejszínt összemelegítjük és a golyókat beleforgatjuk (először rácsra akartam tenni, de kiderült, hogy ahhoz túl lágy)
 Egy tányérra  alufóliát teszünk,  matt fele legyen felül. ( Állítólag a fényes feléről nem lehet leszedni, ha hozzáragad. Majd egyszer kipróbálom, addig ezt a városi legendát terjesztem:)) és a tányérra tesszük (két fogpiszkálóval forgattam bele, és azzal szedtem ki)
Rászórjuk a csoki forgácsot és hűvös helyen tartjuk a csoki dermedéséig.

1 megjegyzés: