2011. november 4., péntek

Indiai sárgaborsó leves (dál)



15 dkg sárgaborsó
2 közepes sárgarépa
2 gerezd fokhagyma
1 kicsi vöröshagyma
2 ek. oliva olaj
só (ízlés szerint)
½ kk. római kömény
½ kk. mustármag
2 babérlevél
¼ kk. fahéj
kis darab gyömbér (jó a szárított is)
frissen őrölt bors (ízlés szerint)
chilli

A sárgaborsót jól megmossuk,  egy éjszakára hideg vízbe áztatjuk, majd  kevés szódabikarbónával kb 1 óra alatt megfőzzük, a vizet pótoljuk, hogy két adag levesünk legyen.
A sárgarépát megtisztítjuk, megmossuk és gyufaszál vékonyságúra vágjuk.
A fokhagymát megtisztítjuk és nyomón áttörjük. A hagymát megtisztítjuk és apró kockára vágjuk.
Egy edényben olajon vagy vajon a hagymát, fokhagymát római köményt, mustármagot, feldarabolt gyömbért (kifelejtettem, végül szárítottat tettem bele ¼ kk-val amikor elkészült) megpirítjuk.
A megfőtt sárgaborsóhoz hozzáadjuk a babérlevelet (bátrabbak főzhetik vele együtt), fahéjat, a feldarabolt sárgarépát és a sárgarépa puhulásáig (2-3 perc) főzzük, végül beletessük  az elkészült fűszerezést és megsózzuk.
Voltam tanfolyamon, ahol megvendégeltek bennünket levessel. Az én ízlésemnek kicsit híg volt (kevés zöldség), de nagyon ízlett ez a kicsit sárgaborsó és köményes ízű leves, és imádtam a gyufaszál répákat benne. Már régóta terveztem, hogy főzök valami hasonlót (mivel nem ismerem a receptet), aztán tegnap este beáztattam a sárgaborsót, sajnos túl keveset, mert annyira finom lett, hogy mind a két adagot fel tudtam volna falni. Mivel kicsit kutakodtam a neten egy receptben szerepel, hogy 1 kg alatt ne fogjunk hozzá az elkészítéséhez. Ha két főre készítitek feltétlenül fogadjátok meg ezt a tanácsotJ Én kicsit másként készítettem, mivel volt olyan fűszer, ami nem volt itthon, vagy más receptben szerepelt valami más, amit úgy gndoltam, hogy kell bele, de a főzés az ugye egy kreatív dologJ
 Brutál finom, ha elkészítitek és csalódtok benne, hívjatok bátran és elpusztítom az teljes elkészült adagotJ
http://jeindia.hu/index.php/recipes/1737

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése