2013. május 1., szerda

Napi határ - Április végi képek erdőről, mezőről


Mostanában a rétet kamraként használom, beugrom friss komlóhajtásért, csalánért, pitypangért, zamatos turbolyáért vagy ami éppen kell. Ilyenkor nem szoktam nagy távokat menni, éppen csak célirányosan, ahogy az üzletben is vásárolunk, ha beugrunk tejért, kenyérért. Általában csak 1-2 km-t megyek, persze előfordul, hogy az "ami éppen kell" viszonylag messze van és nem lehet gyorsan letudni a beszerzését:). Hetente néhányszor attól függően mennyi dolgom van és milyen az idő teszek nagyobb sétákat 6-7-10 km-t egyrészt ez az egészségmegőrzés része, másrészt megvizsgálom, hogy milyen gyógynövények jöttek elő, melyik fázisban tartanak éppen vagy épp gyűjtöm. Már szinte méterről-méterre tudom, hogy hol milyen gyógynövény van, adott útszakaszon, persze néha érnek meglepetések.
Minden elképesztően zöld, lefutott a pitypang és kökény, megjelent a réti boglárka. Ezek a főbb történések.

Kezdenek begyógyulni a sebek
Sajna, aki eddig nem gyűjtött pitypangot, annak kicsit várnia kell, mert az első  tömeges virágzásnak vége.
Fekete nadálytő
Réti boglárka (Mérgező)
Már mindenütt a boglárka virít.
Fűzfa
Elképesztő változáson ment át a hársfa öt nappal korábi képek itt

Ha marad a jó idő, pár nap múlva virágzik a galagonya, lehet szedni a virágos hajtásokat teának.
Teljesen kizöldült az erdő, április 11-én még rügyek sem voltak a kökényen, közben már levirágzott, a többi fa is kizöldült.

Erdei szamócás

Eddig is gyanakodtam, de most teljes bizonyosságot szereztem, hogy ez a  partifecskék lakhelye, (Lyukak a falban)
Az egész határjárásnak a  japánkeserűfű volt a célja. Kerestem a patak parton, de nem találtam, végül itt a fecskék lakhelye alatti kb.5 méter mély árok alján volt egy hozzá nagyon hasonlító növény. Nagy valószínűséggel az, de nem tudtam alaposan megvizsgálni, mert a fenti képen látható egyenes falon nem tudtam, illetve nem is próbáltam meg leereszkedni. Öregszem, bölcsülök:)


kakukkfű
Én is voltam a határban, lóg a nyelvem ettől a rengeteg gyaloglástól:)

Ezeket láttam az áprilisból:)
2013.04.03.
2013.04.11.
2013.04.13.
2013.04.19
2012.04.28.




























2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép képek:) Én is járom az erdőt, hegyeket, mezőket, szinte minden nap, de mi itt lemardásban vagyunk, az erdő mélyén még hó van, a hegyi tavak fagyosak, de lassan éledezik minden. Tegnap láttam az első pitypangot, én még nem vagyok lekésve:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:) Gyönyörű helyen élsz, de ettől függetlenül az éghajlat okán nem vágyódom oda. Túl sok a hideg és a hó. Jobban szeretem a képeiden nézegetni a csodás fenyőket, tavakat és persze a felhőket:)Akkor te még tudsz pitypangot szedni:)

    VálaszTörlés