2013. május 12., vasárnap

Zárjuk üvegbe a tavasz ízeit, illatait! - Gyögynövényes mézek: bodza- és akácvirágos

A gyógynövényes mézekről itt írtam. A képen  bodzás és akávirágos gyógynövényes méz látható. A bodzás menta és citromfű valamint citrom hozzáadásával készült, az akácvirágos csak citrommal. Tavaly a citromos típusúakat átszűrés után hűtőben tároltam. (nem romlékony, mert a hűtőben tárolt levendulás-citromos mézem kb. 1 hónapja a meleg konyhában tárolódik és nem mutatja a romlás jeleit)

Akácos
Bodzás
1 nap múlva a bodza- és akácvirágos. Jól látható, hogy a mézben lévő virágok kb. 1/3 résznyire összenyomhatóak. Mindkét gyógynövényes méz íze finom, adott növényre jellemző mézes ízzel.



A zöld részeket (levél szár) mindkét növény felhasználása előtt távolítsuk el, mert mérgező!
A gyógynövényel készült mézek felhasználása esetén vegyük figyelembe adott növényre vonatkozó  kontraindikációkat is. Okokról itt.
A gyógynövények gyűjtésének szabályairól itt
Bodzáról itt 
 






3 megjegyzés:

  1. Szia! Szeretném megkérdezni, hogy milyen mézet használsz vagy javasolsz a gyógynövényes méz készítéséhez? Repcemézzel szerinted jól működne? Köszönöm! Klári

    VálaszTörlés
  2. Szia Klári, ami éppen otthon van:). Akác vagy selyemfűvet, a vegyesvirág is jó, de az kristályosodik. Szerintem a repce is kiváló, már azzal is készítettem.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nemrég találtam rád, nagyon szuper ez a blog! Rengeteg gyógynövényes könyvem van, ami kell is a sok infó összefésüléséhez.Elsőnek mindig Treben néni könyvét veszem elő, mert abban vannak a legegyszerűbb gyógymódok könnyen beszerezhető alkatrészekből. Már mi is régóta készítünk gyógymézeket, kivonatokat, házi kozmetikumokat. Elég sok gyógynövényt tudunk itthon termeszteni, ráadásul erdő melett lakunk amiben tőlünk 150 méterre van egy méhecske rezidencia, mondhatom nyugodtan, hogy háztáji a mézünk:-) Örülök, hogy Rád találtam! Azok a bejegyzések amiket eddig olvastam nagyon tetszenek, lesz mit olvasgatnom, tanulnom esténként!
    Üdv: Aranyalma

    VálaszTörlés