2013. január 31., csütörtök

Lasagne vegetariana




Minap unokaöcsém elkészítette a barátnője kedvenc ételét  a lasagne-t. Mivel túl nagy főzési tapasztalata nincs, így tanácsadóként:) részvettem a projektben és kisebb munkafolymatokat, mint a besamel készítés vagy a rétegezés magamra vállaltam. A közös művünk nagy sikerére való tekintettel, és  hogy én is tudjak enni, gyártottam egy húsmentes verziót többünk örömére:)

6 nagy vagy 8 kicsi adag:)
tepsi méret 35x20 cm

zöldséges raguhoz
25 dkg zöldborsó (az évszakra való tekintettel mirelit)
20 dkg hagyma
14 dkg sárgarépa
30 dkg gomba
2 tk. szárított vargánya por
kb. 10 dkg reszelt parmezán
kb. 17 dkg lasagne tészta
olívaolaj
bors
kakukkfű
1/2 üveg  (130 ml) cukkini "zakuszka"
1/2 üveg (130 ml) nagyon sűrű házi paradicsompüré

besamelhez:
1 liter tej
6 dkg liszt
10 dkg vaj
szerecsendió
bors


A zöldségeket megtisztítottam, megmostam és apróra feldaraboltam.  A hagymát olíva olajon megdinszteltem majd hozzáadtam a sárgarépát és folytattam a dinsztelést, majd a zöldborsót és végül a gombát. Sóztam borsoztam, majd a hozzáadtam a „zakuszkát”, paradicsomot és belekevertem a vargánya port.
Elkészítettem a besamelt:A vajat felolvasztottam, a lisztet világosra pirítottam, közben a tejet felforraltam, majd folyamatos keverés mellett a tejet fokozatosan ráöntöttem, és besűrítettem a mártást.
 A sütőt 180 C-ra előmelegítettem, a tepsit kikentem olívaolajjal, majd beletettem egy réteg lasagne lapot. A besamel negyedét egyenletesen elosztottam a lapokon, majd a ragu negyede következett, meszórtam reszelt parmezánnal, és így folytattam, amíg a hozzávalók elfogytak. A tetejéte lasagne lapok, besamel és reszelt parmezán került.
40 percig sütöttem. A hivatalos verzió szerint pihentetni kell sütés 1-2 órát majd forrón tálalni (ez nekem rejtély, hogy mitől lesz forró, ha nem melegítjük fel:)) . Én 20 percig pihentettem, felszeleteltem, így kicsit nehezebb volt, és nem minden szelet őrizte meg a formáját:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése