2013. január 31., csütörtök

Banános zabkeksz



Már hetek óta foglalkoztatott egy banános süti gondolata, főleg mióta  láttam hankkánál egy banánkrémes verziót, de nem tudtam rászánni magam. Most, hogy  bekapcsoltam a sütőt a lasagne-hoz,  ha nem is sütit, de legalább egy gyors kekszet sütöttem. A végén dölt el, hogy a mindenki kedvence csokoládés-mazsolás-mogyorós zabkeksznek  lesz egy  banános verziója.


30 dkg zabpehely
10 dkg mandula
10 dkg mazsola
3 dkg 90 % csokoládé
10 dkg puha vaj
1 tojás
8 dkg nádcukor
1 banán (nettó 10 dkg)
¼ kk.só
1 tk. szódabikarbóna

A zabpelyhet, mandulát ledaráltam, a csokit durvára vágtam. A cukrot, tojást és a puha vajat kikevertem, hozzáadtam a banánt és beledolgoztam a masszába.  A száraz anyagokat összekevertem, majd a masszával összedolgoztam. Elég lágy lett a tészta. Nem volt időm megvárni, hogy nyújtható állapotba kerüljön és ki tudjam szúrni, így diónyi adagokból golyókat formáltam és ellapítottam. A tepsit kibéleltem sütőpapírral és 180 C-on kb. 7 perc alatt megsütöttem.  40 db keksz lett

2 megjegyzés:

  1. Hű, én nagyon szeretném ezt a kekszet! De jobb lesz, ha csak fele adaggal próbálom ki, különben nagyon sokat ennék... :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A feléhez már érdemes hozzáfogni az egy tepsinyi mennyiség, de mi sokan vagyunk:)

      Törlés