2012. február 19., vasárnap

Savanyúkáposztás burgonyaleves

 A héten főzni akartam a saját verziójú nyírségi bablevesemet, de belém villant, hogy valószínűleg nincs a fagyasztóban kapor, vagy ha van is, semmi kedvem áttúrni, hogy vajon melyik fiók rejti, annyira nem volt erős késztetés a leves iránt. Mivel a hűtő rejtegetett még éppen fogyasztható savanyúkáposztát azon elmélkedtem mielőtt az enyészeté lenne, milyen leves készüljön belőle. Gondolkodtam a lencsés-savanyúkáposztás verzión, de végül nem áztattam be tegnap  a lencsét, így ma egy hirtelen ötlettől vezérelve a tárkonyos pityóka savanyúkáposztás verzióját gondoltam elkészíteni. Mondtam anyának, annyira jó lett, hogy akár ő is készíthette volna:)
Úgy látom a héten a savanyúkáposzta szezonja van, mert Gesztenyénél is megjelent vele egy leves. Az enyém már a böjti verzió:)

Hozzávalók 4 főre:

5 db burgonya
2 közepes fehérrépa
2 nagy sárgarépa
15 dkg savanyúkáposzta
1 kisebb hagyma
3-4 babérlevél
1 kis pohár tejföl/joghurt
1 tk. étkezési keményítő
2 ek. olivaolaj

tárkony (opcionális)

A savanyúkáposztát apróra vágjuk. Egy külön edénybe beletesszük, felöntjük annyi vízzel, mint ami ellepi és főzzük.
A burgonyát meghámozzuk, megmossuk és apró kockára vágjuk.
A sárgarépát, fehérrépát megtisztítjuk, megmossuk és feldaraboljuk, én gyufaszálra vágtam.
A hagymát megtisztítjuk, megmossuk és felkockázzuk, majd az olajon meghervasztjuk.
Hozzáadjuk a burgonyát, babérlevelet, sót, felöntjük annyi vízzel, mint ami ellepi és takarék lángon  főzzük.
Amikor félig megpuhult beletesszük a zöldségeket és készre főzzük.
A megfőtt savanyúkáposztát is beletesszük és összerottyantjuk.
Elkészítjük a habarást az étkezési keményítőből és tejfölből és besűrítjük vele a levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése