2011. október 26., szerda

Céklaleves almás-meggyes


Céklaleves almás- meggyes

4 kicsi cékla
4 db alma
10-15 dkg  meggy
2 kk. fahéj
1 kk. gyömbér
2 kk. puncs fűszerkeverék
4-5 db szegfűbors
méz
2 dl tejszín
A céklát meghámozzuk és felszeleteljük, az almát félbe vágjuk a magházát eltávolítjuk, megszórjuk fahéjjal, csurgatunk rá mézet és megsütjük.
A sült céklát és almát a fűszerkeverékkel kevés vízzel kicsit felfőzzük és beletesszük a meggyet és összerottyantjuk. A végén hozzáadjuk a tejszínt és leturmixoljuk. Sózzuk és beletesszük a mézet.
 (ha legközelebb nick nevet választok, az nagy valószínűséggel turmix lesz, mert szinte minden receptem így kezdődik vagy végződikJ)  
Ennek a levesnek a fantázianeve a „Hogyan fordítsuk meg a meccs eredményét?” lehetne. Sütöttem céklát almával, de valahogy nem olyan volt, ahogy elképzeltem. Mivel egész évben pátyolgattam a céklákat nem akartam, hogy a tyúkoknál végezzék, így amikor éppen vesztésre álltam az ételkészítesben megpróbáltam megfordítani  az eredményt.  Próbáltam a neten céklalevest keresni, de csak sós verziók voltak, de itt már mindenképpen az édes irányába kellett menni.  Azon elmélkedtem  milyen gyümölccsel tudnám kicsit tompítani a túl intenzív céklaízt,végül a meggyre esett a választásom. A meggy és tejszín nagyon kellemessé teszi ezt a levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése