2013. január 14., hétfő

Kókuszlikőr - 18+ tartalom


A 2012-es karácsony  kókuszos karácsonyként vonul be a családi történetbe. Kókuszgolyó, kókuszos keksz, csokis és simán kókuszos valamint, kókuszos bejgli (is) ( mivel nálunk mákos és diós nélkül elképzelhetetlen  a karácsony). Emiatt valami kókuszos italt akartam készíteni, hogy teljes legyen a kókuszos kínálat. És amiatt, mert a csipkelikőr elkészítéséről lecsúsztam. (Addig halogattam az elkészítést, már nem volt elég idő, hogy kioldódjon az alkoholban.)
A kókuszlikőr elkészítésénél ebből a receptből  indultam ki. Bármelyik variációt elkészíthettem volna, mert volt itthon kókusztej is, de akinek volt már vele dolga az tudja, hogy iszonyúan zsíros, és nem tudtam hogy az alkohol hogyan fog ezen változtatni.  A recepthez képest lecsökkentettem a mennyiségeket, hogy beleférjen  a likőrös üvegbe, azzal nem kalkuláltam, hogy a 7 dl tejből leszűrés után 4 dl lesz, így végül nem lett tele az üveg:(.  A tesztelők nem találták elég édesnek, lehet sima  cukorral  és vaníliás cukorral elég édes lett volna, így még két kanál mézet tettem bele.

7 dl tej
2 dl tejszín
15 dkg kókuszreszelék
1 szál vanília
5 dkg nádcukor + 2 ek. méz
2 dl vodka

Elkészítés módja a receptnél:). Egy hétig pihentettem a hűtőben és naponta felráztam. (A leszűrt kókuszreszeléket ne dobjátok ki, mert számtalan módon felhasználható, pl. a kekszbe is)

Ezt a likőrt nem nagyon tudom a gyógyítal kategóriába betuszkolni, még akkor sem, ha kókusznak számos pozítiv élettani hatása van:).

További +18-as tartalmak itt:)


Starr 031209-0059 Cocos nucifera.jpg
a kép forrása:wiki

7 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet! Kipróbáljuk :D

    VálaszTörlés
  2. Élni tudni kell :) Javítja a hangulatot, tehát gyógyital :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)Az én legnagabb szenvedélyem a mentatea mézzel és citrommal:), az alkoholtól rosszul vagyok, így nem is próbálkozom. Hangulatjavítónak inkább gyógyteát rendelnék, vagy napfürdőt:), de tény, hogy a kismértékű alkohol hangulatjavíó hatással bír:)

      Törlés
  3. Óóóóó, biztosan gyógyital! :-D

    VálaszTörlés
  4. Ha gyógyít, ha nem, mindenképpen nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés